The best times. The best tables.
or
or

The Windrose

5 Rodgers Quay, Carrickfergus, United Kingdom, BT388BE
Restaurant info
Opening Information

Mon-Thurs: 10:00-00:00
Fri-Sat: 10:00-01:00
Sun: 10:00-00:00

Facilities
  • Disabled Access
  • Private Dining
  • Free WiFi
  • Outside Seating Area
  • Families and Children Welcome

About The Windrose

Based in Rogers Quay, Carrickfergus, The Windrose Bar and Restaurant has gained a well established reputation for providing an excellent standard of service along with quality and freshly prepared delicious meals.

As well as the highly acclaimed restaurant we have the Marina restaurant boasting of fabulous views making it the ideal location for weddings and other special events. Our experienced management team are fully equipped to help you plan your big day to make sure that everything at the Marina restaurant goes to plan.

In addition to hosting weddings we host a range of events including casino nights, live music and more.

The South facing Boardwalk Deck is a great place to relax and unwind over a meal or quiet drink. With its awnings and patio heaters it is possible to enjoy the uninterrupted views late into the evening.

Cuisine: European
Dress Code: Casual
Price point: $
Availability
Available Offers
This offer has price variations on different days. View full details.
Description
Available Dates
This reservation cannot be modified online. Please contact the restaurant directly to update this reservation.
Avios will be awarded within 14 days from dining.
Select an Area
Offers Available
We currently do not have availability for the date and/or time you have selected. However we may still be able to accommodate you. Please continue to complete your enquiry by clicking "MAKE ENQUIRY" and a member of our team will be in contact soon.
The time you have requested is not available. Please try a different time or date.
Diners Review
5 Stars
4 Stars
3 Stars
2 Stars
1 Star
Sort By:
5 Stars:
7
4 Stars:
5
3 Stars:
3
2 Stars:
2
1 Star:
0
Visited On Friday, 15 September 2017

Our third visit from Scotland to the Windrose this time with my brother who was suitably impressed with the food service and venue thanks again for a great night

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Saturday, 02 September 2017

Thank you so much for a fantastic night. Excellent food, excellent service and friendly staff. We always visit The Windrose when I'm over home and every time is as good as the last. Keep on doing what you do. Hope to see you soon.

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Friday, 01 September 2017

Reservation respected - correct table available, and greeted pleasantly. Food very good as was service. If you don't like something at the Windrose, the problem is with the customer.

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Sunday, 27 August 2017

Friendly staff

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Sunday, 06 August 2017

Dirty sticky table. Chicken berger solid on outside,when asked for the sweet menu the supervisor plonked the menu (old photocopied sheets of paper) and walked away,it was the very good server who told us there was more available. Not a great experience and would NOT recommend

Reviewed On
Restaurant Response

Thank you for your feedback, we apologise that you were given inappropriate dessert menus, this has been addressed today and brand new dessert menus on wooden clip boards are now in service. Regarding the sticky tables, I can assure you that the tables were not dirty as they are cleaned after every visit, the problem is that the cleaning spray when over diluted dissolves the table varnish. You will be pleased to know that all the tables for 2 guests had new table tops fitted today and all the tables for 4 are being replaced tomorrow morning. The Bistro is also to undergo a complete refurbishment in early November. Thank you once again

Responded On Tuesday, 22 August 2017
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Saturday, 19 August 2017

Good food service, bar service a bit erratic. Need more experienced staff serving alcohol.

Reviewed On
Restaurant Response

Thank you for your review, we appreciate you taking the time to leave your feedback. We continuously try to improve our standards and appreciate our customers feedback.

Responded On Tuesday, 22 August 2017
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Friday, 18 August 2017

Normally love the windrose for food but last night's meal was disappointing. Even more so because i used vouchers which were a birthday gift.We were also charged for drinks which we didn't order. We were refunded and given a free drink which was good customer service but I definitely won't be rushing back unfortunately. Hate being negative but how do things improve if you aren't made aware.

Reviewed On
Restaurant Response

Thank you for your review, we apologise that we did not meet your expectations on this occasion, we continually try to improve service and standards and we appreciate your feedback. I can assure you that if you were charged for drinks that you did not order this was down to a genuine mistake by a staff member. Once again we apologise that we did not meet the standards on this occassion.

Responded On Tuesday, 22 August 2017
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Saturday, 12 August 2017

Beginning on a positive we found there to be very attentive staff, they couldn't do enough for us. The chef made several adjustments to the meal on request without any bother. Our main negative is that the protein portion of the food i.e. salmon fillet or fish content in chowder was relatively small- this was then compensated for with a larger carbohydrate side to the meal... So this makes it less value for money and also less healthy... please consider healthier choices which depend less on high carb fillers to pad out a meal Over all, we had a lovely afternoon meal to celebrate a birthday...

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Saturday, 05 August 2017

Meal was excellent however the main course was slightly slow in serving. One starter which was ordered came very quickly but there was a delay in the main meal.

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Saturday, 05 August 2017

There was a party of 8 Saturday evening 7 meals were delivered at the same time. ..& 1 meal not.. to be told there was no turkey & ham... Why was she not told...when order was taken that there was no turkey & ham then Yea she got a complimentary drink..but was starving waiting

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Saturday, 05 August 2017

My partner and I went for my 30th Birthday yesterday. The food was absolutely gorgeous and generous size portions. Staff were friendly and service was excellent. I would definitely recommend here 100% to family and friends.

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Sunday, 23 July 2017

Arrived early and got a window seat - no problem. Ordered a bottle of wine and it was left on the table with the screw cap still intact - not offered to taste. I ordered a turkey dinner which was not hot when it arrived. The second dinner was much the same as the first one - didn't want my husband to wait any longer so I ate the meal. I ordered extra gravy with my meal and it was added to the bill. I like a lot of gravy and have never been charged for extra anywhere else before. The Windrose was recommended to me by a work colleague but was only number 10 on the Tripadvisor list for Carrick. There are a number of other restaurants to try before we return to the Windrose.

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Monday, 24 July 2017

My party was for 10 adults and 3 children everyone had an empty plate at the end of the meal which says it all well,done Windrose will be back soon.

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Sunday, 23 July 2017

Great relaxed dinner with lovely view, only one thing was very warm in the resturant we moved outside after we had finished eating, our server was very pleasant.. Would come back .

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Sunday, 23 July 2017

Staff and food are excellent, the menu has changed, for instance you can't get a fry now after 12 although if you order a mixed grill you can get it,I can't understand the thinking here, the only other negative is the seating and decking area are getting very grubby and run down.

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Friday, 21 July 2017

Had a fabulous meal at the windrose couldn't fault a thing the food service and atmosphere were superb would highly recommend this restaurant with no hesitation had a table at the window which was perfect the gin selection is also great would place this as one of my top 3 restaurants to eat in can't wait to return thank you

Reviewed On
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money
Visited On Sunday, 16 July 2017

Sorry. Please see my last review.Since the change of menu and staff things have deteriorated dramatically. Our order was late (50mins) and had to be checked last minute. On asking for a milkshake we were told it could not be done as kitchen was busy ??? Please..even had to beg for a steak knife !!!! What's happening folks.

Reviewed On
Restaurant Response

Thank you for your review, we apologise that we did not meet our high standards on this occasion. We have taken your review on-board and have already put measures in place regarding your complaint. Thank you once again

Responded On Tuesday, 18 July 2017
Please enter a reason for Reporting this Review:
How likely would you be to recommend us to a friend or colleague?
Food & Drink
Service
Atmosphere
Value for Money